Üretim ve dağıtım şirketleri için büyümeyi desteklemek söz konusu olduğunda, yeni bir ERP sistemi uygulamak veya halihazırda sahip olduğunuz ERP sistemini yükseltmek akıllıca bir seçim olabilir. Bu yazıda açıkça belirtildiği gibi: "Kendinize kuruluşunuzun beş yıl sonra nerede olacağını sorun ve sistem uygulamasına hazırlanmaya başlarken geleceğe baktığınızdan emin olmak için bu stratejik plana dayalı varsayımlarda bulunun. Yeni veya yükseltilmiş sistem, iş stratejinizin gerektirdiği her şeyi yapma yeteneğine sahip olacak mı?”
ERP Hazırlık Testini Yapın
Şirketiniz, yeni veya yükseltilmiş bir ERP sistemine hazır olduğunuz aşamada mı? Bu sorunun cevabını bilmek her zaman kolay değildir. İşte ERP'ye hazır olup olmadığınızı değerlendirmenize yardımcı olacak bir test:
Önemli iş kararları almak için kullandığınız finans, üretim, satış ve envanter raporlarının doğruluğundan emin misiniz?
Mevcut sisteminiz, birleşmeler/satın almalar, önemli organik büyüme veya diğer ülkelere genişleme gibi geleceğe yönelik büyüme planlarınızı destekleyebilir mi?
İlgili tüm verileriniz tek bir merkezi sistemde mi?
Müşterileriniz sizinle iş yapmanın verimliliğinden memnun mu?
Mevcut sisteminizde sorun yaşadığınızda kolayca destek alabiliyor musunuz?
ERP sisteminizin kullanımı kolay mı?
ERP sisteminiz, işlevleri ve görevleri otomatikleştiren bir iş akışı aracı içeriyor mu?
Süreçleriniz değişseydi, bu değişiklikleri yazılımınıza kolayca uyarlayabilir miydiniz?
Tedarik zinciriniz, tedarikçilerin sisteminize erişmesine izin verecek şekilde entegre mi?
İhtiyacınız olan raporlara sahip misiniz?
Üretim süreçlerinizdeki darboğazları erkenden tespit edebiliyor musunuz?
Şu anda envanterinizde tam olarak ne olduğunu biliyor musunuz?
Tüm hizmet faaliyetleriniz, randevularınız ve kaynaklarınız hakkında görünürlüğünüz var mı?
Finans sisteminiz görevleri otomatikleştiriyor ve size tüm finansal işlemleriniz için tam görünürlük sağlıyor mu?
ERP sisteminiz mobil uygulamalar içeriyor mu?
Çevrim dışı modda çalışabilir misiniz?
Kuruluşunuz, başarılı bir ERP seçimi ve uygulamasını sağlamak için gerekli zamanı, parayı ve kaynakları ayırmaya hazır mı?
Yaklaşan değişiklik hakkında çalışanlarla net bir şekilde iletişim kurmaya kararlı mısınız?
Puanınızı Hesaplayın
Evet, hayır olarak cevapladığınız ve emin olmadığınız soruların sayısını sayın. Yukarıdaki sorulardan 8 veya daha fazlasını hayır olarak yanıtladıysanız veya emin değilseniz, yeni veya yükseltilmiş bir ERP sistemi düşünmeye başlamanın zamanı gelmiş demektir.
Bir ERP Sistemi Seçerken Nereden Başlamalı?
İlk veya yükseltilmiş bir ERP sistemini aramaya başlamak istediğinizi bilmek büyük bir adımdır. Ancak birçok şirket, bu çok önemli bir karar olduğu için seçim sürecine başlamaktan çekiniyor.
İşte seçim için üst düzey adımlara bir bakış:
1. Planlama
Ödevinizi yaparak başlayın. ERP işlevselliği, süreçten ne beklenmesi gerektiği ve maliyetlerle ilgili temel bilgileri öğrenin. Yönetim ekibinizin, ERP'yi uygulama hedefleri ve kuruluşun gelecekte nereye gittiğini görmek istediğiniz konusunda hemfikir olduğundan emin olun.
2. Gereksinimleri Toplama
Gereksinimlerinizle çevik olun. Seçim süreci boyunca ERP hakkında çok şey öğreneceksiniz, bu nedenle ilerledikçe gereksinimlerinizi uyarlamaya hazır olun. Ama ne aradığınıza dair temel bir fikirle başlamalısınız. Sadece şimdi ve burada neye ihtiyacınız olduğuna değil, gelecekte işinizi büyütmek için neye ihtiyacınız olacağına bakarak ileri görüşlü olun.
3. Tedarikçi Listesini Daraltma
Dışarıda yüzlerce tedarikçi var. Sektörünüzde uzmanlaşmış, organizasyona iyi uyan ve aradığınız işlevselliği sunan tedarikçileri arayarak seçeneklerinizi daraltmaya başlayın. Çoğu şirket 10 civarında seçeneğe ciddi bir şekilde baktıktan sonra, 3-5 kuruluşa görüşme talebi gönderir.
4. Demolar!
Ciddi yarışmacılarınızın her birinden 60-90 dakikalık bir tanıtım demosu, ardından daha uzun bir demo ve seçtiğiniz 3 şirketten keşif oturumu bekleyin.
5. Sorular ve Seçim
Bu noktada, bir karar vermek için ihtiyaç duyduğunuz son ayrıntıları (fiyatlandırma, uygulama, kullanıcı sayısı vb.) sormaya hazırsınız.
Sistemler ve Veriler İşinizin Can Damarıdır
BT sistemleri ve verileri, günümüzde tüm işletmelerin can damarıdır. Ekibinizin ve çalışanlarınızın planlamadan yürütmeye hızla geçmesini sağlarlar. Hem akıllıca hem de hızlı hareket etmek için sistemlerinizin ve verilerinizin size iş zekâsını (içgörülere dönüştürülmüş veriler) sağlaması gerekir. Ancak şirketler olgunlaştıkça sistemler ve veri akışları sorun teşkil edebilir. Büyüyen birçok şirket, (geçici olsun ya da olmasın) acil bir ihtiyacı karşılamak için sistemler ve süreçler ekler ve büyüyen şirket genelinde asla tamamen entegre ve bağlantılı olmayan bir çalışma yöntemini bir araya getirir.
Olgunlaşan bir şirketin farklı iş alanlarında geçici veya doğaçlama çözümler çoğalabilir, ancak bu çözümler tüm kuruluşta ölçeklenemez. Ardından sonuçlarınızı etkileyen hayal kırıklıkları ve verimsizlikler yaratan darboğazlar ortaya çıkar.
Kuruluşun Bağlanması Gerekir
Bağlantı, hem insanları hem de şirketleri aynı şekilde olgunlaştırmak için kilit bir yetenektir. Farklı fonksiyonel alanlarınız ve iş birimleriniz aynı stratejik hedef için birlikte çalışıyor olsa iyi olur. Sistemlerinizi düzene sokmak, onları ekibinizin, müşterilerinizin ve paydaşlarınızın ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak şekilde bağlamak, tam olarak ERP sistemlerinin konusudur.
ERP ne sağlar? Sistemlerin entegrasyonu, sistemlerin ve insanların koordinasyonu, iş birliğini desteklemek için daha iyi iletişim, tek bir veri kaynağı, teknoloji geliştikçe daha iyi bir gelecek inşa etmek için dijital dönüşüm platformu ve çok daha fazlası!
Comments