Herhangi bir ERP seçim sürecinde itirazlar ve endişeler yaygındır. CEO ve/veya yönetim ekibi bunun iş için doğru olan şey olduğuna inansa bile, kuruluş içinde şu veya bu nedenle değişime direnen kişilerle karşılaşabilirsiniz. Kuruluşun verimli bir şekilde ilerleyebilmesini sağlamak ve olumsuzluktan kaçınmak için bu itirazları erkenden ele almak önemlidir.
Peki, ERP seçim sürecinde ortaya çıkabilecek en yaygın itirazlardan bazıları nelerdir ve bunlar nasıl çözülebilir? Pek çok şey, elbette kuruluşun doğasına, sektörüne ve özel ihtiyaçlarına bağlıdır, ancak ERP seçim sürecinde ortaya çıkan en yaygın itirazlar şunlardır:
İtiraz 1: Her şey olduğu gibi iyi.
Değişime isteksizlik, neredeyse her ERP seçim sürecinde en yaygın itirazdır. Statükodan memnun olduğunuzda değişmek zordur, ancak çoğu zaman rahat olması verimli, stratejik veya işletmeye yardımcı olduğu anlamına gelmez. Pek çok şirket, sayısız farklı yerden çeşitli işlevleri, verileri ve raporları bir araya getirerek, hepsini anlamlandırmaya çalışarak ve önemli kararlar almak için genellikle verilerden ziyade sezgiyi kullanarak yanlış çözümlerle bocalıyor. Bir işletmeyi yönetmenin yolu bu değildir.
Eski sistemler söz konusu olduğunda eylemsizliğin yüksek bir bedeli vardır.
İşletmeler hesaplanmış risklerle başarılı olur ve eski, etkisiz bir sistemi stratejik bir ERP ile değiştirmek, insanları konfor alanlarından çıkarmak anlamına gelse bile, tam olarak uzun vadede karşılığını veren bir risktir.
Ayrıca, eski veya verimsiz bir sistemle çalışma söz konusu olduğunda, eylemsizliğin yüksek bir bedeli vardır. Müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar ve diğer paydaşlar, geç teslimatlar, yavaş yanıt süreleri, faturalarla ilgili karışıklıklar veya tutarsız müşteri hizmetleri gibi tedarik zincirinizin çeşitli noktalarında sorunlar yaşadıklarından BT becerilerinize yatırım yapmadığınızı fark ederler.
İtiraz 2: Şu anda bunun için zamanımız yok.
ERP'yi uygulamayı bir güçlük olarak gören, bunun çok uzun süreceğini veya asıl işten uzaklaştıracağını düşünen çalışanlarınız olabilir. Bunlar meşru endişelerdir ve ele alınmalıdır.
Büyük bir değişiklik için asla mükemmel bir zaman yoktur.
ERP uygulamanızın zamanlaması üzerinde kontrol sahibi olduğunuzu unutmayın. ERP iş ortağınızla birlikte çalışarak operasyonları durgun sezonda veya fazladan işi sindirmenin en kolay olduğu bir zamanda planlayarak operasyonlar üzerindeki etkiyi azaltabilirsiniz. Zaman çizelgesini planlarken gerçekçi olun ve uygulama planında hizmet verecek birincil kişiler için bir yedek planınız olduğundan emin olun, böylece onların işleri gözden kaçmaz.
Ayrıca, büyük bir değişiklik için asla mükemmel bir zaman olmadığını da bilin. Zaman ve sermaye yatırımını "daha iyi bir zamana" ertelemek, kaçınılmaz olanı erteler. Bu arada, mevcut sistemlerinizle rakiplerinize karşı hangi avantajları kaybedeceksiniz ve etkisiz sistemleriniz ne tür hasarlara yol açacak?
Çalışanlar, yeni bir ERP'nin ufukta göründüğünü duyduklarında genellikle soruları ve endişeleri olur. Endişelerini dinlemek ve yanıtlamak önemlidir.
İtiraz 3: Ya verilerimizi kaybedersek?
Saygın bir tedarikçi ile herhangi bir ERP uygulaması sırasında, verileriniz yedeklenecek ve sürecin tüm aşamalarında kullanımınıza sunulacaktır. Bu, (1) geçiş işlemi sırasında verilerinizin korunmasını ve (2) geçişin her adımında verilerinizin kullanımınıza açık kalmasını sağlamak için yapılır.
ERP tedarikçilerine bakarken, veri yedekleme ve taşımanın özelliklerini sorun. Süreci ve korumaları anlamak, bu endişeleri gidermeye yardımcı olacaktır.
İtiraz 4: Bir ERP sistemi için çok küçüğüz.
Küçük düşünür ve küçük yatırımlar yaparsanız, küçük kalırsınız.
En başarılı ve kârlı üretim işletmeleri, hatta 25'ten az çalışanı olan küçük işletmeler bile daha akıllı çalışmak için ERP sistemlerini kullanıyor. Bulut ERP, abonelik/SaaS fiyatlandırma modelleri, mobil ERP ve web tabanlı ERP arayüzleri gibi ERP dünyasındaki yeni gelişmeler, küçük işletmelerin ilk ERP'lerine başlamalarını kolaylaştırıyor. Birçok yazılım paketinde en az 5 kullanıcı için lisans seçenekleri bulunur.
Ayrıca, şimdi küçük olmanız sonsuza kadar küçük kalmak istediğiniz anlamına gelmez. Bir ERP sistemi, büyümenizi kolaylaştırabilir ve size şimdi ve gelecekte rakiplerinize karşı rekabet avantajları sunabilir.
İtiraz 5: Biz benzersiziz, bize uygun bir ERP sistemi/tedarikçisi bulamayacağız.
abas ERP dahil olmak üzere bazı tedarikçiler, benzersiz süreçler ve ürünlerle üreticiler için yazılım konusunda uzmanlaşmıştır. Bu tedarikçiler, envanteri yönetme şeklinizden raporlamaya ve üretim süreçlerine kadar ihtiyacınız olan yerlerde özelleştirmelere izin veren ERP sistemleri sunarlar.
Bir ERP ortağında tam olarak ne aradığınızı açıklayan bir RFI (bilgi talebi) göndererek başlayın. Özel ihtiyaçlarınızı ve şirketinizin veya süreçlerinizin benzersiz yönlerini açıklayın, ardından sizin ve ERP ortağınızın uygun olup olmadığını belirlemek için sorular sorun. Bu uyum süreci, yeni bir çalışanı işe almaya benzer. Doğru soruları sormanız, cevapları dikkatlice dinlemeniz ve sizin için doğru ortağı bulmanız gerekir.
İtiraz 6: Bu bizim işimizi zorlaştıracak.
Bir ERP'yi uygulamak ve onu tam kapasiteyle kullanmak, özellikle yeni süreci öğrendikçe çalışanlar için fazladan iş yaratabilir. Ancak fazladan çalışma, daha başarılı, verimli ve rekabetçi bir şirketle uzun vadede karşılığını alacaktır. Hatta muhtemelen şirketi çalışmak için daha iyi bir yer haline getirecektir. Ancak projenin başlangıcında, ekibin uzun vadeli faydaları görmesi zor olabilir. Bu itirazı nasıl aşarsınız?
İyi bir ERP ortağı, kullanıcılarınızın değişikliğin nedenini anladığı, tamamen eğitimli ve yeni çalışma şekli için hazır olduğu ve beraberinde getirdiği etkili bir değişiklik yönetimi sürecini yürütmek amacıyla sizinle yakın bir şekilde çalışacaktır. Ayrıca kuruluşunuzun benzersiz kültürüne saygı duyacaktır.
Değişime karşı korku ve direnç, herhangi bir dönüşüm girişiminde yaygındır ve abas gibi bir ortak, ERP sistemlerini uygulayarak sayısız küresel müşteriyi daha iyi, daha verimli bir yere getirdi. Değişimin sadece sistemler ve süreçlerle ilgili olmadığını, aynı zamanda insanlarla da ilgili olduğunu biliyoruz.
Hangi itirazlarla karşılaşırsanız karşılaşın, sorunsuz bir ERP uygulaması sağlamak için çalışanların endişelerini dinlemek, onları ciddiye almak ve sürecin erken aşamalarında herkesi dahil etmek için zaman ayırmak önemlidir.
Comments