Bir ERP sistemi, genellikle finans, insan kaynakları, ürün planlama, üretim, servis, satış, pazarlama, envanter yönetimi dahil olmak üzere çeşitli iş alanlarınızdan veri toplayan, depolayan, yöneten ve yorumlayan entegre uygulamalardan oluşan bir iş yönetimi yazılımıdır.
Bir ERP sisteminin hangi işlevlerinin tüm sistemlerde standart olduğunu ve hangilerinin bir ERP'yi diğerinden farklı kıldığını bilmek önemlidir. Bu bilgiyle, gerçekten önemli olan sorulara ve işlevlere odaklanabilirsiniz. Bu yazıda, tipik ERP işlevlerine dört farklı kategoride bakacağız:
Tüm ERP sistemlerinden, çoğu yazılım paketinde aynı veya benzer olacak standart işlevlerden hangi işlevleri bekleyebilirsiniz?
Herhangi bir ERP'den beklenen, ancak belirli özellikleri bakımından bir ERP sisteminden diğerine önemli ölçüde farklılık gösteren işlevler nelerdir?
Kuruluşunuza benzersiz faydalar sunan ERP paketleri, özellikleri veya işlevleri arasındaki gerçekten fark yaratan işlevler nelerdir?
Ve son olarak, bir sistemi veya tedarikçiyi daha iyi bir seçim yapan özelliklerden bazıları nelerdir?
#1 Standart ERP İşlevleri
Satın alma, proje yönetimi, proje maliyet muhasebesi, maliyetlendirme ve teklif yönetimi gibi temel modüller genel olarak birbirine çok benzer. Örneğin, çoğu ERP sistemi, satın alma maliyetlerinizi görüntülemenize, satın alma bilgilerinize genel bir bakış atmanıza, satın alma siparişlerini yönetmenize ve maliyetleri izlemenize olanak tanıyan bir satın alma işlevine sahiptir. Herhangi bir ERP sisteminden temel işlevleri entegre ederek tüm kuruluşunuzun her alanında size görünürlük sağlamasını bekleyebilirsiniz.
Muhasebe
Planlama
Talepler
Satın alma
Proje maliyet muhasebesi
Teklif yönetimi
Proje Yönetimi
MRP
#2 Farklı ERP İşlevleri
Bu ikinci kategoride, çoğu ERP sisteminin sahip olduğu, ancak sistemler arasında önemli farklılıklar gösteren ERP işlevlerine bakıyoruz. Örneğin, tüm ERP yazılımları genellikle bir CRM işlevi içerirken, satış ekibinizin yoldayken müşterilerini takip etmesine yardımcı olacak bir CRM mobil uygulamasına veya üçüncü taraf araçlara kolayca bağlanmak için açık bir API'ye sahip olmayabilir. Aşağıdaki tablo, bu işlevlerin bir listesini ve bu işlevde tüm sistemlerde bulunmayan özel özellikleri göstermektedir.
Maliyet Muhasebesi
Maliyet merkezlerini otomatik olarak tahsis etme yeteneği, ürün hattı raporlaması.
Finansal Konsolidasyon
Eliminasyonlar / para birimi dönüştürmeleri ile finansal verileri bir araya getirme yeteneği.
Satış
Bir satış konfigüratörü içerir.
Satış Planlama / Tahmin
Satış tahminleri tarafından yönlendirilen Ana Üretim Çizelgesini (MPS) içerir.
CRM
Bir CRM mobil uygulamasına ve Salesforce veya diğer 3. taraf araçlara entegre olabilen açık bir API'ye sahiptir.
İş Emri Yönetimi
İş Emri Yönetimi için bir mobil uygulamaya bağlanır.
Zaman Kaydı / İş Süresi
İş sürelerini kaydetmek için bir mobil uygulamaya bağlanır.
Envanter Yönetimi
Envanterinizi yönetmeyi kolaylaştıran bir mobil uygulamaya bağlanır.
Depo Yönetimi
Depo Yönetimi için bir mobil uygulamaya bağlanır.
Zaman kartları için bir TCI arabirimi içerir. PDC, zaman çizelgeleri ve materyalleri yayınlamak için bir mobil uygulamaya bağlanır.
Sürekli Envanter Maliyetlendirmesi
Envanterin maliyetlendirilmesi ve yeniden değerlenmesi için birden fazla yöntem sağlar.
Sabit Kıymet Yönetimi
Vergiler için ayrı bir kitap seti vardır.
Finansal Muhasebe
Satış, satın alma ve üretim arasında tam entegrasyon sağlar. 3. taraf uygulamalarla entegrasyonu kolaylaştıran açık bir API'ye sahiptir.
Grup Muhasebesi
Farklı şirketlerdeki farklı vergi varlıklarını takip etme ve ardından bunları konsolide etme yeteneği.
Multi-Site
Şirketler arası envanter görünürlüğü sağlar.
#3 Kritik ERP İşlevleri
ERP işlevlerinin bu üçüncü kategorisi, tüm ERP sistemlerinde bulunmayan ancak işletmeniz için kritik öneme sahip olabilecek gerçekten farklı işlevleri içerir.
Finansal Senaryolar
Mali tablolar için en iyi, en kötü ve en olası bütçeler/tahminler hakkında raporlar.
CAD Entegrasyonu
CAD arayüzlerine bağlanan bir Malzeme Listesi (BOM) içe aktarma aracı sağlar.
Web Mağazası / E-ticaret
Yapılandırıcı yönetimi ve 3. taraf araçlarla entegrasyonu kolaylaştıran açık bir API içerir.
Otomotiv ve Tedarik
EDI entegrasyonu içerir. Nakliye için paketleme seçenekleri sunar. Özelleştirme yeteneği.
Belge Yönetimi
ERP'niz ile entegre, kullanımı kolay, bulut tabanlı ve sağlam bir DMS sağlar.
Şirketler Arası İşlemler
Şirketler arasında ana veri senkronizasyonuna, alım satımına izin verir.
Ana Veri Senkronizasyonu
Ana Veri senkronizasyonu, birçok ERP sisteminin sahip olmadığı önemli bir işlevdir.
İş Akışı Yönetimi
Kendi iş akışlarınızı oluşturabilme, iş akışlarını ERP sisteminize entegre edebilme. Tüm kullanıcılar için basit bir arayüz ve süreçler üzerinde analitik sağlar.
Servis İşleme
Servis işleme için mobil uygulamalara bağlanır. Serileştirme ve lot kontrolü içerir.
Detaylı Planlama / APS
APS'nin bir parçası olarak sınırlı kapasite planlamasını içerir.
Servis Planlayıcı
Servis işlemenin bir parçası olarak servis planlamasını içerir.
Likidite Planlaması
Sistemde organik olarak var olan işlemlere ve istatistiksel ödeme davranışlarına dayalı ileriye dönük nakit tahminine olanak tanır.
EDI
Basit, sezgisel raporlamaya ve mesajların izlenebilirliğine sahiptir.
İş Zekâsı
BI konektörlü standart BI küpleri içerir. ERP sisteminize sorunsuz bir şekilde entegre olur.
Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
Tedarikçilerin ERP sisteminizdeki ilgili bilgilere erişmesi ve bunları güncellemesi için bir tedarikçi portalı içerir.
Mobil Uygulama
Uygulamalar, birden fazla platformda / cihazda ve bağlantısız durumda çalışır. İşletmeniz için özel uygulamalar talep etme yeteneği.
#4 Tedarikçi Özellikleri
Bu gönderi çoğunlukla bir ERP yazılım sisteminin belirli özelliklerine ve işlevlerine odaklanmış olsa da, bazen ERP'nizi seçerken göz önünde bulundurulması gereken en önemli şeyler daha az tekniktir ve tedarikçiyle uzun vadede çalışacağınız deneyimle daha bağlantılıdır.
Kullanım Kolaylığı
Yeni kullanıcıların kolayca uyum sağlayabileceği modern bir ERP sistemi arayın.
Örgütsel Uyum
Şirket kültürü sizinkine uyan, diğer müşterilerin kalabalıkları arasında kaybolacak kadar büyük olmayan bir tedarikçi.
Doğrudan İlişki
En iyi ERP tedarikçileri, uygulama ve desteği sizin tanımadığınız üçüncü taraflara devretmek yerine doğrudan sizinle birlikte çalışır.
Endüstri Bilgisi
İşinizi bilen bir tedarikçi ve bu bilgiyi yansıtan bir ürün arayın.
Toplam Sahip Olma Maliyeti
Satın alma fiyatı, bir ERP sisteminin toplam maliyetindeki faktörlerden yalnızca biridir. Ayrıca yükseltmelerin, özelleştirmelerin ve desteğin maliyetini de göz önünde bulundurun.
Yükseltme Kolaylığı
Özelleştirmiş olsanız bile en son yazılıma yükseltebileceğinizden emin olun.
Güven
ERP yazılım sağlayıcınızla yeni bir ilişkiye başlarken güven en büyük faktör olabilir.
Tüm bunlar göz önüne alındığında abas ERP sizin için en iyi ERP seçimi olabilir. Bilgi almak için iletişime geçin.
Comments