top of page
Yazarın fotoğrafıSerin

Değişim Yönetim Planı Nasıl Oluşturulur: 5 Temel İpucu


Değişim Yönetim Planı Nasıl Oluşturulur: 5 Temel İpucu

Bir ERP uygulaması veya dijital dönüşüm sırasında şirketlerin karşılaştığı en yaygın sorunlardan biri çalışanların direncidir. Bir değişiklik yönetimi planı geliştirerek bu direnci ortadan kaldırabilir ve iş gücünüzü başarılı bir şekilde benimsemeye yönlendirebilirsiniz.


Bugün, bir değişiklik yönetimi planının nasıl oluşturulacağına dair kısa bir genel bakış paylaşıyoruz.


Değişim Yönetim Planı Nedir?​


Organizasyonel değişim yönetim (OCM) planı, projenizin insani yönüne nasıl yaklaşacağınızın ana hatlarını çizer. Aşağıdakiler gibi çeşitli başarı faktörleri için bir yol haritası oluşturmanıza yardımcı olur:


  • Yönetici desteği

  • Stratejik iletişim

  • Son kullanıcı eğitimi

  • Direnç yönetimi


Bu OCM yol haritası, proje ekibinizin tüm proje aşamaları boyunca kullanıcıların projeyi benimsemesini sağlayacaktır. Proje ekibiniz tam olarak şunların nasıl yapılacağını bilecektir:


  • Yeni teknolojinin faydalarının açıklanması

  • Projeye görünür destek göstermek için üst düzey yöneticilerin katılımının sağlanması

  • Organizasyon genelinde değişim şampiyonlarının belirlenmesi

  • Geri bildirimlerin dinlenmesi ve gerektiğinde güncelleme yapılması


Değişim Yönetim Planı Geliştirmek İçin 5 İpucu


1. Değişimin Doğasını Anlayın


Şirketinizin uygulayacağı değişimin doğasını anlamak önemlidir. İki ana değişiklik türü vardır:


Artımlı Değişim


Artımlı değişim mevcut süreçleri iyileştirir. Bu seviyedeki bir değişikliğin uygulanması, dönüştürücü değişimden daha kolaydır çünkü ayarlanması gereken bir temel çizgi vardır. Artımlı değişime bir örnek, çalışanların bir üretim hattında farklı bir araç kullanmasını sağlamak gibi standart işletim prosedürlerini değiştiren bir üretim ortamıdır.


Dönüştürücü Değişim


Dönüştürücü değişimin uygulanması daha zordur çünkü çoğunlukla teorik olan gelecekteki bir duruma dayanmaktadır. Bir şirketin bugün nerede olabileceğine dair bir vizyondur. Dönüştürücü değişim, organizasyonel kültürün değiştirilmesine ve davranışların şekillendirilmesine odaklandığından sıklıkla dirençle karşılanır. Dönüştürücü değişime bir örnek, departman bilgi akışını yeniden yapılandıracak bir birleşme geçiren şirkettir.


2. Değişime Hazırlık Değerlendirmesi Yapın


Bir değişim yönetim planı geliştirmeden önce, değişime hazırlık değerlendirmesi yapmak önemlidir. Bu şekilde şirketinizin beklediğiniz ölçekteki değişime hazır olup olmadığını değerlendirebilirsiniz.


Değişim statükoyu nasıl bozabilir? En çok hangi çalışanları etkileyecek?


Amaç, potansiyel engellerin nerede bulunabileceği konusunda dürüst konuşmalar başlatmak ve bunların nasıl ele alınacağını belirlemektir.


3. Yönetici Desteği Kazanın


Yönetici desteği, kuruluş çapındaki herhangi bir projenin önemli bir parçasıdır. Üst düzey liderleriniz yeni teknolojiyi aktif ve sesli olarak desteklediğinde, çalışanların bunu benimseme olasılığı daha yüksek olacaktır.


Bu desteği güvence altına almak için değişiklik yönetim planınıza bir destek yol haritası eklemeniz önemlidir. Bu yol haritası, birincil paydaşlarınızın katılımını sağlamak için kullanacağınız stratejileri özetlemektedir.


4. Çalışan İletişimini Uyarlayın


Büyük bir dönüşümün yaşandığı bu dönemde, haberleri nasıl ilettiğiniz de en az ilettiğiniz haberler kadar önemlidir.


Değişim yönetim planınızda, değişimle ilgili güncellemeleri nasıl ileteceğinizi özetlemelisiniz. OCM deneyimine sahip bir ERP uygulama danışmanı, yaklaşımınızı her departmana göre uyarlamanıza yardımcı olabilir.


5. Direniş İçin Plan Hazırlayın


İdeal olarak, iş gücünüzden herhangi bir dirençle karşılaşmazsınız. Ancak durumun böyle olmadığını yazılım uzmanlığı deneyimlerimizden biliyoruz.


Projeye pembe gözlüklerle girmek yerine, çalışanlarınızın en azından bir kısmının yeni teknolojiye direnmesini beklemelisiniz.


Bu, direnç yönetimini OCM stratejinize dahil etmek anlamına gelir. Direnç yönetimi, kötüleyenleri belirlemeye ve direnişlerinin arkasında ne olduğunu ortaya çıkarmaya odaklanır.


Değişim Yönetim Planının Nasıl Oluşturulacağı Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin


Dijital dönüşümün teknik yönüne aşırı derecede odaklanmak kolaydır. Ancak insan tarafı da bir o kadar önemlidir.


Bir değişim yönetim planının nasıl oluşturulacağı hakkında her şeyi bilmiyor olabilirsiniz ancak projenizi çalışanlarınızın bakış açısından görmek için zihniyetinizi değiştirmeye başlayabilirsiniz.



abas-erp-demo-talebi


40 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comentarios


bottom of page